Vanwege dieselgate en tegenvallende verkopen ziet Audi geen toekomst meer voor de R8 na 2020.
Audi zinspeelt al langer op het uitbreiden van zijn RS-gamma. Het overweegt echter ook om een opvolger van de R8 definitief te schrappen. Door een combinatie van dieselgate en tegenvallende verkopen zien ze niet langer een toekomst voor de supersporter met middenmotor. Ook verdere plannen voor een puur elektrische R8 e-tron en een 1000 pk sterke variant met Ducati-techniek zouden definitief tot het verleden behoren.
Niet toevallig brachten de Duitsers dit jaar nog een achterwielaangedreven versie 'R8 RWS' op de markt. Alle beetjes helpen nu eenmaal om de productie op gang te houden. Wel zouden we volgend jaar nog een 470 pk sterke 'R8-light' krijgen die aangedreven wordt door de 2,9-liter V6 van de RS4 Avant en RS5 Coupé.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 8 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden