Terwijl veel fabrikanten de dieselboot verlaten zijn er andere die sterk geloven in de toekomst van de dieselmotor. Alpina is één van die diesel-believers en heeft daar ook zijn redenen voor.
Over diesel is de laatste tijd - zeg maar gerust jaren enorm veel te doen geweest. De NOx van een dieselwagen ligt aanzienlijk hoger maar de motoren ontwikkelen dan weer wel een stuk meer koppel. En dat koppel is handig in zware auto's om veel kilometers mee te malen. Denk maar aan de gewilde SUV's. Dat koppel, in combinatie met een algemeen lager verbruik, heeft de brandstof in het verleden enorm aantrekkelijk gemaakt.
Toekomstvisie
Hoofd van Alpina en ook zoon van de oprichter, Andreas Bovensiepen, heeft tijdens een interview met WhichCar duidelijk laten merken dat hij een toekomst in diesel ziet. Hij gelooft ook sterk dat zijn wagens voor het nieuwe WLTP-examen met glans gaan slagen. Bovensiepen bevestigt dat de allernieuwste katalysatoren en AdBlue-technologie een immense impact op de NOx-waarde hebben.
Verder krijgen we nog een heel opvallende opmerking van Andreas Bovensiepen. Hyrbidetechnologie is voor Alpina not done. Het maakt de wagen zwaarder en voor een sportieve wagen is dit alles behalve positief.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 13 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden