Renault doet tegendraads, blijft geloven in Twingo

renault twingo opvolger

Terwijl zowat alle automerken toegeven dat er geen toekomst is voor het segment van de allerkleinste stadskarretjes doet Renault net het omgekeerde. Tegen Britse media liet de Europese baas vallen dat ze volop het segment aan het bestuderen zijn. Met autodelen als een valabele markt voor de kleine Twingo.

De kleine stadswagen is zo goed als dood. Of zo lijkt het toch. Met dank aan het crossoversegment maar evengoed de strenge normen die Europa de komende jaren gaat opleggen. Daardoor moeten er (duurdere) groene motoren en meer (duurdere) veiligheidsnufjes hun weg vinden naar zowat alle auto's. Waardoor een kleinte van 12.000 euro plots 18.000 euro zal kosten.

Gat in de markt!

Het was reden genoeg voor verschillende merken om de stekker uit het A-segment te trekken. Ford heeft het gehad met de Ka+, Opel voorziet geen opvolger van de Adam en Karl en ook PSA denkt er aan om de Peugeot 108 en Citroën C1 niet meer te voorzien van een opvolger. En dan... dan is er Renault.

Het Franse merk ziet namelijk een gat in de markt! Of dat kunnen we toch tussen de regels door lezen bij Britse media. Jean-Christophe Kugler, de Europese baas van het merk, liet namelijk tegenover Autocar vallen dat hij een team heeft aangesteld om het segment grondig te bestuderen en te kijken hoe steden de komende jaren zullen evolueren.

Daarenboven gelooft Kugler dat autodeelbedrijven wel eens een interessante markt kunnen zijn voor de Twingo. Het zijn alvast signalen die er op lijken te wijzen dat Renault van plan is om een nieuwe generatie Twingo op de markt te brengen. Want ondanks een hogere prijs door de technologie die de Fransoos moet herbergen, kan Renault misschien wel een marktplaatsje zien voor het kleintje.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 2 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
andre123 15:01
afbeelding van andre123

het is niet de eerste keer dat renault doorzet waar anderen niet(meer) in geloven.
de moderne kleine zuinige en propere motoren hebben ze toch al,
eventuele aanpassingen in de toekomst kunnen ze de dan spreiden over meerdere modellen.
nu doen velen precies of ze voor die kleintjes alles opnieuw moeten ontwikkelen.
20 j geleden beweerden ze ook dat abs airco servo enz onbetaalbaar was op de kleintjes.
zit de echte reden niet in het feit dat er op een auto van 30000 meer winst te maken is?

thormann frank 14:24
afbeelding van thormann frank

nu, een kleine auto, heeft met dezelfde acculading, as een grote, een hogere reikwijdte, dus ik vind die gedachte wel wa hebben

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws