Wordt Bugatti's tweede model 'alledaagse auto'?

-

Een tweede model van Bugatti zou wel eens heel anders kunnen uitzien dan de Chiron die we nu al kennen. Een model voor alledaags gebruik. Al wil dat niet zeggen dat hij goedkoper gaat worden.

In een interview met AutoCar laat Stephan Winkelmann uitschijnen dat ze aan een tweede model werken. Hij vertelt daarin dat een tweede model ver af mag staan van de Chiron. Want twee supersportwagens, of een supercar en een afgeleide, dat is niet wat de Fransen willen.

geschiedenis

Als voorbeeld haalt hij Bugatti-oprichter Ettore Bugatti aan. Die man zorgde ook voor een veelheid aan modellen binnen het gamma en hield zich niet aan één model. Volgens Winkelmann is het dan ook duidelijk dat ze de origine van Bugatti moeten respecteren. Een wagen "enkel voor het weekend" hebben ze niet meer nodig, wel eentje dat je elke dag kan gebruiken. In dat opzicht dient zich een Bugatti SUV aan, of een vierdeurscoupé, twee segmenten die het tegenwoordig goed doen bij de kopers van luxe.

Verder wil hij ook weg van de W16 in de Chiron. In het huidige klimaat zou een elektrische aandrijving een optie zijn, zeker nu de elektrische revolutie zich doorzet, Volkswagen in dezelfde groep de eerste volledig elektrische modellen uitbrengt en Porsche zich waagt aan de Taycan. In hybride gelooft Winkelmann dan weer niet, die technologie is te weinig baanbrekend.

exclusieve productie

Al blijft de Bugatti-CEO ook realistisch. Een tweede model zou voor een verdubbeling van de productie zorgen, misschien zelfs meer dan dat. Hij maakt gewag van een duizendtal exemplaren waardoor de exclusiviteit van het merk wel behouden zou blijven, omdat de zichtbaarheid niet dusdanig veel groter wordt dan vandaag.

In de afbeelding zie je tussen de EB 110 en de Chiron ook de gelimiteerde Chiron Centodieci.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws