Als Ford nog een nieuwe Focus RS op de markt wil brengen, dan moet dat een hybride worden om aan de CO2-doelstellingen te beantwoorden. Dat vertelt de Blauwe Ovaal aan Autocar.
Momenteel zit Ford een beetje met de handen in het haar. “We wachten tot onze ingenieurs met een oplossing komen voor de aandrijflijn. Niet makkelijk met de huidige CO2-doelstellingen.” Twee generaties geleden zat er een rabiate 2.5-vijfcilinder onder de motorkap van de Focus RS, de vorige generatie deed het met een 2.3-viercilinder met 350 pk.
Lange tijd werd ervan uitgegaan dat de Focus RS van deze generatie een milde hybride aandrijflijn van 400 pk onder de kap zou krijgen. De strenge Europese CO2-doelstellingen steken daar een stokje voor, zo blijkt nu. “De milde hybride is niet voldoende”, aldus Ford. Het merk zou nu richting hybride 2.5 kijken. Daar een krachtige RS-variant van afleiden, koppelen aan een geschikte versnellingsbak en opnieuw vierwielaandrijving is de uitdaging waar Ford nu voor staat. De Focus RS zou daarom nog op zich laten wachten tot 2022 of zelfs 2023.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 6 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 9 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden