
Eind vorig jaar presenteerde McLaren de Elva, een tot 399 exemplaren gelimiteerde tweezits-barchetta. De Britten willen nu de productieaantallen aanpassen en minder exemplaren bouwen.
“Onze klanten willen een veel exclusievere Elva dan de 399 exemplaren die we initieel gepland hadden, dus houden we het nu bij 249 stuks”, zo klinkt het bij McLaren. Een perfect businessplan natuurlijk, voor een nieuwe telg in de Ultimate Series van de Britten, waar ook de Senna, Speedtail en P1 een hoofdrol in spelen.
En het plaatje klinkt ook perfect: de auto is een eerbetoon aan de McLaren-Elva M1A, een tweezitter uit de jaren 60. Een 4.0 V8 van 804 pk, het vermogen dat integraal naar de achterwielen gaat en een uitgekiende aerodynamica? Reken maar dat de kandidaat-kooplustigen klaarstaan om elk zowat 1,5 miljoen euro op te hoesten.
Alleen... blijkt dat volgens Autocar niet helemaal het geval te zijn: McLaren zou de vraag overschat hebben en dus moeite hebben om 399 stuks van deze Elva te kunnen slijten. Concurrenten als de Aston Martin V12 Speedster zijn bijvoorbeeld beperkt tot 88 exemplaren, de Ferrari Monza SP1 en SP2 tot 250 exemplaren elk.
Recente reacties
Open deur: Volgende Hyundai i10 volledig elektrisch in 2024
hoera het klimaat en bijgevolg de wereld is gered lijkt het wel
Door suskewiet 1 dag geleden
Cupra Leon nu ook met 150 pk en 190 pk... wacht wat?! (2022)
Ze doen weer net hetzelfde met Cupra als eind de nillies met de FR en Cupra modellen. Toen begonnen...
Door Bjorn Willaert 1 dag geleden
Familiefun: vijf sportieve breaks voor minder dan 50.000 euro
Niet vergeten dat er bij de 2.3 van de Ford wel een serieuze inschrijvingstaks en jaarlijkse...
Door Mattie 2 dagen geleden
Smarlinette is smart met euhm... Alpine-schulp
Ziet er wel erg goed uit Beter dan de Roadster Wel even laten chippen bij Van Lunteren dan...
Door Shiva 2 dagen geleden