De Britse constructeur Aston Martin maakt al een tijdje gebruik van drukgevoede V8-motoren van Mercedes-origine. Die worden binnenkort allemaal vervangen door een hybride V6.
De nieuwe motor moet in 2022 in productie gaan, zo leert Autocar. Het debuut van de hybride aandrijflijn is dus gepland voor de Valhalla, waarna de motor stelselmatig de V8 biturbo van AMG-makelij moet vervangen. Die laatste wordt nu onder meer gebruikt in de Vantage, de instapversie van de DB11 en de DBX.
De hybride V6 moet minstens even krachtig zijn als de V8-motoren die dan uit roulatie genomen zullen worden. “Onze klanten verwachten ook niet anders”, aldus Palmer aan Autocar. Aston Martin heeft al ervaring met zescilinders. Zes-in-lijnmotoren weliswaar, maar Palmer heeft er alle vertrouwen in dat het Britse merk ook een V6 aan kan. “De kleinere cilinderinhoud kunnen we compenseren door de elektrische boost”. Een goeie soundtrack moet de rest doen: “Zolang de motor aanvoelt als een V8 en majestueus klinkt, lijkt het mij een perfecte oplossing voor de toekomst”, aldus Palmer.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 12 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 15 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 18 uur geleden