Goed nieuws: wanneer Peugeot aan de volgende generatie van de 308 begint, staat er opnieuw een hot hatch op het programma. Dat zou een plug-inhybride met meer dan 300 pk worden.
De volgende generatie van de Peugeot 308 zou zich voor het eerst eind 2021 laten zien en tegen 2022 op de markt moeten komen. Die zou een geüpdatete versie van het EMP2-platform gebruiken en er opnieuw als vijfdeurs en als break komen. Een crossoverversie om het gat met de 3008 dicht te rijden, is ook mogelijk.
Technisch zal de volgende Peugeot 308 nog steeds een mix van benzine- en dieselmotoren blijven aanbieden, naast de onvermijdelijke plug-inhybride en een eventuele elektrische versie. De stekkerhybride zou een 1.6-benzinemotor combineren met een elektromotor op de voorwielen.
Tegelijk zou Peugeot zijn PSE-afdeling op de 308 zetten en een tweede plug-inhybride ontwikkelen met een extra elektromotor op de achteras. Die zou eerst de 508 PSE moeten laten voorgaan, maar nadien als 308 PSE de fakkel van de 308 GTI overnemen. De extra elektromotor zorgt niet alleen voor vierwielaandrijving, maar moet het vermogen ook over de 300 pk tillen. Dat zou van de Peugeot 308 PSE een hybride concurrent van de Volkswagen Golf R maken. Laat maar komen!
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 14 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden