
De volgende generatie van de Volkswagen Passat zou in 2023 op de markt moeten komen. Maar de kans is groot dat die nieuwe versie er alleen nog als Variant zal zijn. Dat zegt Automotive News Europe.
Het D-segment staat al jaren onder druk. Daarmee schrijven we niets nieuws: de Peugeot 508 koos de vlucht vooruit en gaat al enkele jaren als gestileerde berline met coupéallures door het leven, terwijl hij als breakversie heuse shooting brake-trekjes krijgt. De Ford Mondeo heeft het al een tijd moeilijk, en Volkswagen wedt op twee paarden: met de klassieke Passat als sedan en break, en met de Arteon als blitse vierdeurscoupé en sinds kort ook shooting brake.

Volgens Automotive News Europe heeft die toenemende druk gevolgen voor de volgende generatie van de Volkswagen Passat. Die wordt in 2023 op de markt verwacht, en zou er naar verluidt alleen nog als Variant komen. De breakversie blijft dus overeind, de klassieke sedan zou worden geschrapt wegens niet populair meer. Wie niet voor de Passat Variant kiest, gaat immers voor een SUV of voor de Arteon, zo blijkt. En dan is er nog interne concurrentie in de vorm van de Skoda Superb.
Recente reacties
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Geraard Oogle zegt dat het een 13kWh batterij is.
Door John 12 uur geleden
Rijtest: Mercedes C 300 e Plug-In (2020)
“ Mercedes heeft echter niet graag dat je zelf gaat kiezen wanneer je de batterij spaart of net...
Door M. Gul 1 dag geleden
Officieel: Mercedes EQA brengt elektriciteit naar compacte crossovers (2021)
In Duitsland kost de GLA 180 - 36.000 € , de plugin hybride GLA 250 e kost 46.000€. Wie budget...
Door John 1 dag geleden
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Schone auto, maar hoe weet je nu of het een fake hybrid is of niet? Batterijcapaciteit lijkt...
Door jacky 1 dag geleden