Nemen we de roadbook van Volkswagen er even bij, dan zal het in 2025 een auto onder de ID.3 lanceren. Die - je raadt het nooit - ID.2 krijgen we misschien wel voor het eerst te zien tijdens het autosalon van München begin volgende maand. Wat we nu al weten over die ID.2?
Na 3 komt 4. Dat weten we dankzij de Volkswagen ID.3 & ID.4 maar ook door onze parate wiskundige kennis. Echter was Volkswagen slim genoeg om allereerst de ID.3 te lanceren. Want dankzij die "3" kan er ook nog naar beneden afgeteld worden. Inderdaad, het merk uit Wolfsburg gaat ook de ID.2 op de markt brengen. De eerste info daarvan zullen we hoogstwaarschijnlijk tijdens het autosalon van München (IAA) voorgeschoteld krijgen. Al is het niet duidelijk in welke vorm. Wat we ondertussen al weten?
2025
Vooreerst is het uit eerdere info van Volkswagen duidelijk dat het nog tót 2025 wachten is op het kleinere broertje van de ID.3. Hoewel er geen officiële reden wordt gegeven waarom een elektrische Polo nog vier jaar op zich laat wachten, kan je de reden zonder twijfel bij het verdienmodel halen. Kleinere elektrische auto's hebben een kleinere winstmarge, dus de cententellers bij VW zien hoogstwaarschijnlijk eerst nog graag de prijzen van grondstoffen dalen. Niet in het minst omdat Volkswagen eerder dit jaar gewag maakte van een basisprijs van 20.000 euro.
Verdere geruchten spreken over accu's van 30 kWh tot 45 kWh die de kleine stadswagen moeten aandrijven. Onderhuids deelt 'ie zijn platform niet met zijn grotere broers. Dochtermerk Seat staat in voor de ontwikkeling van een nieuw EV-platform voor de elektrische A- en B-segmenters van de Volkswagen Group. Wat meteen een interessant gerucht voedt, want de kans is reëel dat de eerste glimp van de ID.2 tijdens het autosalon van München op 6 september niet bij Volkswagen maar wel bij Seat/Cupra zal staan.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden