Volgens het Britse Car Magazine hebben Audi en BMW hun oog laten vallen op McLaren. München zou de voordelen van een supercar wel zien zitten, terwijl Ingolstadt eveneens oren heeft naar het Formule 1-team.
Een nieuwe maand, een nieuwe geruchtenmolen die op volle toeren kan draaien. Volgens het Britse Car Magazine zouden twee merken hun oog hebben laten vallen op de Britse supercarbouwer McLaren. Het gaat niet zomaar om eender welke merken, maar om Audi en BMW, aldus het doorgaans goed ingelichte Car Magazine.
Britten in portefeuille
BMW zou vooral interesse hebben in de supercarbusiness. McLaren zou mooi staan in het portfolio van Britse merken binnen de BMW-groep, zoals Mini en Rolls-Royce, en het zou een blij weerzien zijn nadat beide merken in de jaren 90 aan de legendarische McLaren F1 werkten. BMW zelf denkt niet meteen aan een eigen supercar: de grote budgetten in München gaan vandaag immers naar elektrificatie. Het huidige sportieve vlaggenschip, de M8, is ook eerder een grand tourer dan een volbloed supercar. In de Formule 1-tak van McLaren zou BMW vooralsnog minder interesse hebben.
F1-geruchten
Audi ziet dan wel brood in de motorsportafdeling, en dat voedt dan weer de geruchten dat de Volkswagen-groep een entree in de koninginnenklasse van de motorsport ambieert. Temeer omdat ze in Wolfsburg en Ingolstadt de mediawaarde zien die Mercedes dankzij de Formule 1 omzet. Bovendien is Audi niet meer actief in de DTM of de Formule E. Met Lamborghini, Bugatti en Porsche heeft de Volkswagen-groep weliswaar al de nodige supercars in portefeuille, maar een merk extra zou de concurrentie een hak zetten.
Woelig water
McLaren zelf heeft zich op een goeie tien jaar tijd met zijn producten in de markt gezet als ambitieuze en geloofwaardige concurrent voor Ferrari en Lamborghini. Maar sinds de coronacrisis zit Woking in zwaar weer. Het jaar 2020 werd met flink verlies afgesloten, zowat een kwart van de medewerkers moest er vertrekken en zelfs het legendarische hoofdkwartier werd verkocht en teruggehuurd. Vandaag ziet de situatie er wat rooskleuriger uit, maar eind vorige maand stapte CEO Mike Flewitt op na een carrière van acht jaar.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 7 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 7 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden