Bij Audi vonden ze dat de A6 niet mocht onderdoen voor zijn goedkopere broers, de A3 en A4 zijn immers net vernieuwd en hebben net als de R8 de ledjes aan de voorkant meegekregen. Nu is dus de A6 aan de beurt. Veel is hij niet verandert, maar het zijn de details die het em doen. Zo is bij de sedan de achterkant een stuk spannender geworden door de de achterlichten te wijzingen. Verder zien we subtiele wijzigingen aan het front en de buitenspiegels hebben pinkers gekregen.
Niet dat het in ons land veel uitmaakt, maar ik geef het toch maar even mee. De Benzine motoren beginnen met een lichtere versie van de welbekende 2.0 TFSI(170pk). Daarna komen de zescylinders aanzette: de 2.8 met 190pk, de 2.8 met 220 pk en de geheel nieuwe 3.0 TFSI met 290pk. De nieuwe 3 liter krijgt naast een turbo ook een kompressor mee. Zo heeft hij een koppel van maar liefst 420nm en sprint daarmee van 0-100 in 5,9 seconden. Voor wie dat niet snel genoeg vind, heeft Audi nog de 350pk sterke 4.2 v8 FSI, de S6 met 435pk sterke 5.2 v10 en niet te vergeten de RS6 met een 580pk sterke 5.2 v10 Biturbo.
Dieselen begint met de nieuwe 2.0 TDI commenrail met 170pk of 136pk. In de lichtste versie zal hij TDIe noemen, zeg maar de groene versie. Desalnietemin sprint de A6 in 9,9 seconden naar 100, niet slecht met een gemiddeld verbruik van 5,3 liter/100km. Om dit alles te bereiken zijn de twee hoogste versnellingen langer gemaakt, werkt de stuurbekrachtigingspomp alleen als deze wordt aangesproken en is de A6 met 20mm verlaagd. Dat laatste zorgt er met enkele andere aerodynamische aanpassingen voor dat de CW waarde slechts 0,28 is. Zwaarder dieselen kan met de 2.7 TDI die 190pk en 380nm koppel levert. Het topmodel bij uitstek is natuurlijk de 3.0 TDI met 240pk en 450 nm.
(via autoblog.nl)
Bij Audi vonden ze dat de A6 niet mocht onderdoen voor zijn goedkopere broers, de A3 en A4 zijn immers net vernieuwd en hebben net als de R8 de ledjes aan de voorkant meegekregen. Nu is dus de A6 aan de beurt. Veel is hij niet verandert, maar het zijn de details die het em doen. Zo is bij de sedan de achterkant een stuk spannender geworden door de de achterlichten te wijzingen. Verder zien we subtiele wijzigingen aan het front en de buitenspiegels hebben pinkers gekregen.
Niet dat het in ons land veel uitmaakt, maar ik geef het toch maar even mee. De Benzine motoren beginnen met een lichtere versie van de welbekende 2.0 TFSI(170pk). Daarna komen de zescylinders aanzette: de 2.8 met 190pk, de 2.8 met 220 pk en de geheel nieuwe 3.0 TFSI met 290pk. De nieuwe 3 liter krijgt naast een turbo ook een kompressor mee. Zo heeft hij een koppel van maar liefst 420nm en sprint daarmee van 0-100 in 5,9 seconden. Voor wie dat niet snel genoeg vind, heeft Audi nog de 350pk sterke 4.2 v8 FSI, de S6 met 435pk sterke 5.2 v10 en niet te vergeten de RS6 met een 580pk sterke 5.2 v10 Biturbo.
Dieselen begint met de nieuwe 2.0 TDI commenrail met 170pk of 136pk. In de lichtste versie zal hij TDIe noemen, zeg maar de groene versie. Desalnietemin sprint de A6 in 9,9 seconden naar 100, niet slecht met een gemiddeld verbruik van 5,3 liter/100km. Om dit alles te bereiken zijn de twee hoogste versnellingen langer gemaakt, werkt de stuurbekrachtigingspomp alleen als deze wordt aangesproken en is de A6 met 20mm verlaagd. Dat laatste zorgt er met enkele andere aerodynamische aanpassingen voor dat de CW waarde slechts 0,28 is. Zwaarder dieselen kan met de 2.7 TDI die 190pk en 380nm koppel levert. Het topmodel bij uitstek is natuurlijk de 3.0 TDI met 240pk en 450 nm.
(via autoblog.nl)
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 23 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden