Aan de 4deurs hebben wij Europeanen niet veel boodschap. De Hatchback is belangrijker nieuws. De Europese 3 zal over 2 benzinemotoren beschikken, een 1.6 met 105pk en een 2.0 met 150pk. Dieselen kan je in 3 varianten: een 1.6 met 109pk en een nieuwe 2.2 met 150 of 185pk. De nieuwe 2.2 liter diesel zou aan de Euro V-emissienorm voldoen, hij zou dan ook minder verbruiken en minder CO2 uit moeten stoten dan zijn voorganger. De lichtere materialen en de meer aërodynamische body zouden ook een positief effect moeten hebben op het verbruik. Met de Mazda 3 is er na de nieuwe Golf & Mégane weer een vernieuwde speler in het felbestreden C segment.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden