Het is geen R8 ClubSport geworden, maar dus een R8 GT. Maakt niet uit, de lichtere en krachtigere R8 V10 is een feit. Audi heeft door het gebruik van carbon een mooie 100 kg bespaard waardoor de R8 GT op een leeggewicht van 1525 komt.
Verder heeft hij een power boost gekregen van 35 paarden en komt nu op een totaal van 560 stuks. De R8 GT sprint dan ook in 3,6 seconden de 100 km/u, dat is 0,3 seconden sneller dan R8 V10. De GT gaat door tot 320 km/u.
Vreemd genoeg wordt de lichte R8 alleen met R-tronic automaat geleverd. Er worden er 333 gemaakt voor de prijs van 193.000 euro(Duitsland).
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 17 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 20 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 23 uur geleden