De nieuwe C4 van Citroën is een feit. De vorige generatie liep al mee van 2004 en dus vonden de Fransen het tijd voor een opvolger. Die krijgt de lijnen mee die de andere nieuwe modellen uit het gamma reeds aangaven; ook de spyshots en concept cars gaven al die richting aan.
Milieuvriendelijkheid is ook bij deze wagen een codewoord, de microhybrides in de vorm van de e-HDi-motoren stoten slechts 109 g CO2/km uit. Later vult een versie met 99 g CO2/km het gamma aan. De C4 groeit 5 cm in de lengte, tot 4,33 m. De hoofdruimte werd geoptimaliseerd zodat een gevoel van ruimte werd verkregen, iets wat een basisvereiste lijkt te worden in het Citroën-gamma. De totale hoogte van de wagen kwam 3 cm hoger te liggen. Citroën claimt trouwens de grootste kofferruimte in haar klasse voor de C4, met 408 l. De C4 krijgt een aantal features mee die voorheen voor de grotere berlines gereserveerd waren. Zo krijgt de wagen een systeem voor dodehoekbewaking, een programmeerbare snelheidsbegrenzer/-regelaar (verschillende snelheden kunnen worden opgeslagen), elektrische lendensteun en massagefunctie in de zetels vooraan en een opnieuw doordachte individuele regeling van de klimaatregeling.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden