Officieel: Citroën C4

De nieuwe C4 van Citroën is een feit. De vorige generatie liep al mee van 2004 en dus vonden de Fransen het tijd voor een opvolger. Die krijgt de lijnen mee die de andere nieuwe modellen uit het gamma reeds aangaven; ook de spyshots en concept cars gaven al die richting aan.

Milieuvriendelijkheid is ook bij deze wagen een codewoord, de microhybrides in de vorm van de e-HDi-motoren stoten slechts 109 g CO2/km uit. Later vult een versie met 99 g CO2/km het gamma aan. De C4 groeit 5 cm in de lengte, tot 4,33 m. De hoofdruimte werd geoptimaliseerd zodat een gevoel van ruimte werd verkregen, iets wat een basisvereiste lijkt te worden in het Citroën-gamma. De totale hoogte van de wagen kwam 3 cm hoger te liggen. Citroën claimt trouwens de grootste kofferruimte in haar klasse voor de C4, met 408 l. De C4 krijgt een aantal features mee die voorheen voor de grotere berlines gereserveerd waren. Zo krijgt de wagen een systeem voor dodehoekbewaking, een programmeerbare snelheidsbegrenzer/-regelaar (verschillende snelheden kunnen worden opgeslagen), elektrische lendensteun en massagefunctie in de zetels vooraan en een opnieuw doordachte individuele regeling van de klimaatregeling.

Officieel: Citroën C4
Officieel: Citroën C4
Officieel: Citroën C4
Officieel: Citroën C4
Officieel: Citroën C4
Officieel: Citroën C4
Reacties: 14 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (14)

Plaats een reactie
Nathan 09:51
afbeelding van Nathan

Dit ziet er eigenlijk best nog wel çava uit vind ik!
Bravo Citroën!

Wim 09:52
afbeelding van Wim

vreemd stuur weg: check, nu nog een beetje dynamisch rijgedrag en we zijn er

ThV 10:26
afbeelding van ThV

absoluut geen slechte vooruitgang !! chapeau !

SeMTeX 10:33
afbeelding van SeMTeX

Deftig. Proper interieur.
de achterkant heeft volgens mij wel wat teveel weg van de C3

Pieter Aertgeerts 11:20
afbeelding van Pieter Aertgeerts

Mag voor de deur komen te staan. Mooie vooruitgang, hopelijk houden ze die aan.

TdM 16:26
afbeelding van TdM

Dit is werkelijk de eerste citroen die ergens op begint te trekken.. Zei ik dit nu echt??

Nathan 16:43
afbeelding van Nathan

Ik kon mijn eigen woorden ook niet geloven, ik, die een Franse auto niet spuuglelijk vind..

yoran 16:43
afbeelding van yoran

Ben dan ook eens benieuwd naar de DS4

B4 17:49
afbeelding van B4

Het is wel een beetje saai en alledaags... want dit zal de topversie zijn en meestal op de weg zijn het de minder aangeklede versies die men tegenkomt.

Pieter Ameye 19:51
afbeelding van Pieter Ameye

Erg conventioneel, misschien wel té?

Wim 08:21
afbeelding van Wim

idd conventioneel, maar de ds4 komt nog, plus mss nog sportpaketten, solide basis is het belangrijkste

B4 22:24
afbeelding van B4

De DS4 is toch eerder een crossover dacht ik?

Ik vrees dat die vanop de foto's al een soort van sportpakket heeft (grote alu velgen, sportbumper, ...)

C4 21:47
afbeelding van C4

Heb er mij net eentje besteld. Oogt heel mooi. Mooi pakket aan mogelijkheden dewelke voordien voor de grotere broers waren weggelegd, en voor een degelijke prijs. Rijden is ook erg aangenaam. Diesel versie maakt haast geen lawaai in de passagiersruimte. Als je hem van dicht bij bekijkt zie je een beetje de accenten van de audi A3, opel astra enz. Maar toch wel met een eigen lijn.

derutter rudi 23:14
afbeelding van derutter rudi

ga zaterdag ook een offerte laate maaken voor een c4

Uw reactie