De circuit-variant van de Ferrari 458 is gearriveerd: de 458 Challenge. Overigens verschilt deze niet érg veel van de 458 Italia. Zo blijft de motor hetzelfde vermogen leveren (570 pk).
Geen derde uitlaat voor de Challenge, wel een 30 mm verlaagde ophanging. Vermindering van materiaaldikktes en vensters uit lexaan zorgen voor een lager gewicht, een beter afgestelde versnellingsbak zorgt voor meer koppel bij lage toeren.Ook krijgt deze 458 Challenge de E-Diff, het elektronische differentieel en F1-Trac, een tractiecontrolesysteem. De wagen rijdt een rondje op het cicruit van Fiorano in 1'16"5, zowat twee seconden sneller dan voorganger F430 Challenge. De 458 Challenge maakt zijn opwachting in de Ferrari Challenge Trofeo Pirelli.
Bron: Autocar
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 15 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden