Wat de Seat Arosa van de Volkswagen Lupo was, wordt de Skoda Citigo van de Volkswagen Up!. Ook Seat komt op termijn met een afgeleide, al mogen we nu deze Tsjechische versie voorstellen. De wagen groeit dankzij het aangepaste bumper-ontwerp twee luttele centimeters ten opzichte van zijn Volkswagen-neef en ook de grille en zijruiten verschillen.
Verder is zowat alles gelijk, op een paar logo's na.De Citigo meet 3,56m, is ,65m breed en 1,48m hoog. Onder de kap neemt Skoda de 1.0 benzinemotor in zijn twe vermogensversies (60 en 75 pk) integraal over van Volkswagen. De Green Tec versies zijn goed voor een verbruik van 4,2 en 4,3l/100 km en een CO2-uitstoot van 97 en 99 g/km. Wie niet voor Green Tec opteert kan cijfers verwachten van gelijkaardige orde, 4,5 en 4,7l/100 km en 105 en 108 g/km CO2. Een gerobotiseerde vijfversnellingsbak volgt later, net als een CNG-versie die we ook bij Volkswagen zullen terugvinden. Ook een vijfdeursvariant zal nog volgen, een dieselversie komt er dan weer niet.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden