Officieel: Peugeot 208

Zoals op de teaser beloofd stelt Peugeot vandaag 'iets nieuws' voor. Jammer genoeg lekten de beelden opnieuw voortijdig, zodat het nieuwe er vandaag wat af is. Desalniettemin heeft Peugeot nog wat extra te vertellen over het waarom van de auto en de bijhorende slogan "Re-Generation". De 208 wil immers een heuse generatiesprong maken. Zo is Peugeot er in geslaagd het instapgewicht op 975 kg te houden, tussen 110 en 173 kilogram lichter dan een Peugeot 207.

Hij werd 7 cm korter en 1 cm lager maar er werd toch 5 cm meer beenruimte gecreëerd en men bekwam 15 dm³ extra bagageruimte. De kleine Peugeot moet zijn compacte afmetingen en lage gewicht vertalen in rijplezier. Daartoe moet ook het relatoef kleine stuur bijdragen.

De motoren dan. Peugeot haalde de gemiddelde CO2-uitstoot met 34 g/km naar beneden.Dat doen ze door onder andere een start-stopsysteem te installeren op alle motorversies. Vier van de vijf diesels krijgen e-HDi, de micro hybride techniek van de PSA-groep. 87 g/km is de laatste CO2-uitstoot, de snelste diesel houdt het op 99 g/km. Het dieselverbruik van de lichtste motor bedraagt gemiddeld 3,4 l/ 100 km.

Ook Peugeot voert downsizing door in het motorenaanbod. Zo komt het dat ze twee benzinemotoren aanbieden met drie cilinders, de 1.0 en 1.2 VTi.

Vanaf het voorjaar van 2012 staat de Peugeot 208 bij de dealer, prijzen zijn voorlopig niet bekend.

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Quin 13:34
afbeelding van Quin

Kan best nog een pittig wagentje worden door dat lage gewicht :).

Uiterlijk is in ieder geval wel beter dan z'n voorgangers (meer identiteit, de vorige 2 generaties waren gewoon dezelfde auto maar in- of uitgerokken).

gtike 20:22
afbeelding van gtike

leuk vrouwenautooke

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws