Op 23 april laat BMW de open versie van de i8 zien op de autoshow in Beijing. Dat de i8 Spyder niet gewoon een open versie is van de i8 Concept is alvast te zien in de kortere wielbasis van de wagen. De twee zitjes achterin vallen dan ook weg. Onder de kap vinden we dan wel weer dezelfde motor als in de gewone i8 Concept, een 1.5 liter turbomotor (223 pk) op de achterwielen, bijgestaan door een elektromotor (96 kW) op de voorwielen.
Beide samen zijn ze goed voor 354 pk, goed voor een 0-100 tijd van 5 seconden en een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/u.
De wagen verbruikt 3 liter/100 km en kan gedurende 30 km volledig elektrisch rollen. Energie wordt gestockeerd in een setje lithium ion accu's. Die kunnen opgeladen worden in 'extreem korte tijd' (1 uur en 45 minuten) via het gewone stopcontact. BMW houdt het gewicht overigens laag dankzij CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastics), al vinden we nergens terug hoe laag dat gewicht dan wel mag zijn.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 21 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden