Composite Worx, een (voorlopig) onbekend bedrijfje uit het Italiaanse Bergamo - nabij Milaan - heeft wel een zeer interessante creatie gemaakt. De 1.8 viercilinder van de Lotus Exige die als basis diende is overboord gesmeten en vervangen door een heuse Corvette V8.
De Corvette LS9 6,2l V8 die nu onder de kap ligt is goed voor een heuse 650 pk, een tikkeltje meer dan de standaard 193. Dankzij deze immense krachtbron en het koetswerk van carbon sprint deze Extrema in slechts 2,9 seconden naar 100, ophouden doet hij pas bij 322 km/u. De Extrema weegt 970 kg, 56kg meer dan een standaard Lotus Exige.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 4 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 19 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden