Op het jaarlijks Automotive News World Congress in Detroit maakte General Motors bekend te blijven geloven in elektrische en plug-in wagens. We mogen er dus van op aan dat de Volt een vervolg krijgt.
Of dat geloof in elektrische wagens en plug-ins terecht is, mag je uit volgende cijfers zelf afleiden: In Amerika werden er 52.172 elektrische wagens verkocht in 2012, als je dat vergelijkt met de 14,5 miljoen 'normale' verkochte wagens, dan weet je dat ze nog een lange weg hebben af te leggen.
Maar geen nood zegt General Motors. Elektrische wagens zijn niet dood. Zij zijn ervan overtuigd dat het publiek warm te krijgen is voor het concept. De reden waarom dat vandaag nog niet zo is, is omwille van de vele obstakels.
Op die obstakels wil GM nu inspelen door de nieuwe generatie Chevrolet Volt beter en goedkoper te maken. Dankzij een beter design van het batterijpak en elektrische motoren moet de nieuwe Volt duizenden dollars goedkoper zijn. Daardoor zal de Volt "nog beter" verkopen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 3 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 18 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden