Mercedes wil spookrijders voorgoed bannen

Mercedes-Benz Geisterfahrers systeem

Mercedes-Benz hoopt voorgoed een einde te maken aan spookrijders. Daarom introduceren ze een nieuw systeem in de gefacelifte E-klasse en de nieuwe S-klasse dat chauffeurs waarschuwt.

Het systeem, dat momenteel nog geen naam heeft, maakt deel uit van het nieuwe algemene traffic sign assistance pakket. Dit systeem zal gebruik maken van een camera in de voorruit om te zoeken naar "C1 verbodsborden". Indien het voertuig voorbij zo'n bord rijdt, zullen drie luide beeps en een groot "no entry" teken op het dashboard je er attent op maken dat het misschien beter is om terug te keren.

Op deze manier hoopt Mercedes het aantal spookrijders dramatisch terug te dringen en levens te sparen. Zo zijn er in Duitsland de laatste drie maanden 25 mensen omgekomen door het negeren van een verbodsbord.

Het systeem krijgt zijn debuut in de gefacelifte E-klasse en de compleet nieuwe S-klasse.

Laatst gepubliceerd

Reacties (10)

Plaats een reactie
Wim 13:27
afbeelding van Wim

knap, of wil dat gewoon iets zeggen over de gemiddelde Mercedes rijder ;)

Yvesw 13:33
afbeelding van Yvesw

Bwa knap, uiteindelijk waren ze verplicht om zo'n systeem te implementeren. Opel heeft zelf al jaren zo'n systeem in het aanbod. Wel een beetje zuur voor het "grote" Mercedes dat "kleine" Opel dit al lang heeft :-).

Wim 14:02
afbeelding van Wim

werkt dat van opel ook bij verbodsborden?

Yvesw 14:17
afbeelding van Yvesw

Alleszins wel bij "snelheidsborden". En dat had Mercedes nog niet. Dat van die verbodsborden weet ik eigenlijk niet. Mailtje naar OpelHQ? ;-)

Wim 15:30
afbeelding van Wim

had Merc dat niet op hun S? Meestal zijn ze er rap bij, dermee :) Anders zijn ze idd heel laat.

Yvesw 15:36
afbeelding van Yvesw

Volgens mij nog niet... :-)

ps: Onze comments komen wel heel professioneel over :-p Eigenlijk ken ik totaal niets van auto's blijkbaar :-p

Techno Patat 20:08
afbeelding van Techno Patat

Mijn baas z'n ML kan al lang snelheidsborden herkennen hoor. Dat zit er al in van bij de huidige S (van bij de lancering zelfs). Dat een kleine Opel eerder is met iets dan Mercedes moet nog gebeuren denk ik! Die mannen gaan daar in Stuttgart behoorlijk prat op veiligheid :p!

Yvesw 19:01
afbeelding van Yvesw

Bedenkt voor de verduidelijking Patat ;-) Dat weten we dan ook weeral :-p

Yvesw 13:40
afbeelding van Yvesw

Het gevaar/ de moeilijkheid bestaat er in - en dat heb ik bij al die systemen - wanneer de wagen nu moet melden dat je in de fout gaat. Zo kom ik meerdere C1 borden tegen op de baan die niet voor mij bedoeld zijn. Als dat ding dan om de 3 minuten gaat beepen en flikkeren, dan heeft het niet meteen een nut :p Dus, zo simpel lijkt het me toch niet om te ontwikkelen.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws