Ford, Daimler en de alliantie Nissan/Renault hebben een samenwerking opgezet die hen in staat moet stellen om in 2017 een productiewagen op waterstof te produceren.
Samen hebben ze immers 60 jaar know-how en 10 miljoen testkilometers met waterstof. Denk maar aan de B-klasse op waterstof, de verschillende concept cars van Nissan op waterstof en ook wat Ford conceptmodellen, al hielden die het vooral op het Amerikaanse publiek. De vier merken zijn ervan overtuigd dat waterstof de volgende stap is als brandstof voor auto's. Door de handen in elkaar te slaan versnellen ze de ontwikkeling van de techniek om zo tegen 2017 tot een productieklare brok technologie te komen. En tot dan kunnen ze lekker een potje kaarten onder hun gevieren.
Het voordeel van waterstof is dat het geen (meetbare) uitstoot heeft, aangezien water het restproduct is, het nadeel is dat het rendement (voorlopig nog) vrij laag is.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 21 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden