Een kleine Transit, een grote Fiesta of een omgebouwde B-Max, we weten niet goed als wat we deze Tourneo Courier moeten benaderen. Ford ziet het bakje alvast als een wagen voor vijf inzittenden.
Hij staat in ieder geval op hetzelfde platform als de B-Max en de Fiesta. Net als de B-Max wordt de Tourneo Courier voorzien van twee schuifdeuren, al ontbreekt hier geen B-stijl.
Onder de kap zit een 1.5 TDCi met 75 pk of een 1.6 benzine met 95 pk. Ook de awardwinnende 1.0 EcoBoost wordt gemonteerd in de versie met 100 pk. Binnenin vind je heel wat nieuwe technologieën; Ford SYNC, Emergency Assistance en AppLink zijn er maar enkele, wie nog wat meer centen oplegt kan ook een achteruitrijcamera en dergelijke meer aankopen.
Ford produceert de Tourneo Courier in Turkije, in 2014 staat hij pas bij de verdeler.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 18 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden