... en dat moet ook wel, als je de concurrentie bekijkt. Want met drie andere finalisten als de Mercede A-klasse, Porsche Boxster/Cayman en Subaru BRZ/Toyota GT86 heb je weinig te vrezen van auto's die beter rijden, niet..?
De jury van 66 journalisten uit 23 landen argumenteert haar keuze door te stellen dat de Golf nog steeds "a class of its own" is. De benchmark op vlak van efficiëntie en omgevingsvriendelijkheid gaf de doorslag, vooral wanneer men aan de - nog te lanceren - eGolf denkt. De World Performance Car of the Year award ging wél naar de Porsche Boxster/Cayman, met de Toyobaru op de tweede plek en de Ferrari F12 als derde.
De World Green Car award werd gewonnen door de Tesla Model S, tweede werd daar de Renault Zoe, de Volvo V60 Plug-in Hybrid werd derde. De desigprijs ging naar Jaguar voor de F-Type. De Mazda6 en Aston Martin Vanquish namen respectievelijk de tweede en derde plek op het podium in.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 7 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden