Het gaat niet goed met carrosseriebouwer Heuliez. Al sinds 2006 moeten ze vechten om het hoofd boven water te houden maar nu lijkt het verhaaltje uit te zijn.
Heuliez ken je vooral van de Heuliez Pregunta voor Lamborghini, de Opel Tigra TwinTop en het dakmechanisme van de Peugeot 206 CC maar het Franse bedrijf hield zich ook bezig met het ombouwen van Citroëns (tot onder andere ambulances) en was de voorbije jaren erg actief op vlak van elektrische auto's. Nu blijken de centjes dus op, nadat het bedrijf in 2010 al gered werd door een Franse industriële groep BGI en ook in 2007 al op de valreep steun kreeg van een andere groep. De BGI-groep zorgde voor de las-, assemblage- en carrosserie-activiteiten terwijl de productie van elektrische voertuigen door een Duits consortium onderhouden werd.
Ondanks het feit dat Heuliez onderhandelde met Volkswagen voor het maken van reserveonderdelen, wordt bescherming tegen de schuldeisers aangevraagd. Op dit moment is er tussen de 1 en 1,5 miljoen euro te kort om het bedrijf draaiende te houden. Zowat 300 werknemers dreigen daardoor op straat komen te staan. Nu moet een curator worden aangesteld die overnemers moet vinden, er zouden op dit moment twee geïnteresseerden zijn.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden