De Cévennes is één van die vele modellen die PGO bouwt op basis van de Porsche 356. Akkoord, tegenwoordig zijn enkel nog de looks een knipoog naar de eerste Porsche maar dat hoeft geen nadeel te zijn. De motor halen ze tegenwoordig bij BMW
PGO bouwt voor 2013 namelijk een benzinemotor van een andere Duitse constructeur in de Cevennes. De 1.6 is van BMW-makelij en krijgt de ongewijzigde 184 pk (en 240 Nm) mee, die vind je overigens ook in pakweg de Mini Cooper S. Daarmee haalt de Cevennes een topsnelheid van 225 km/u, het gemiddeld verbruik ligt op 7,5 l/100 km. Behalve de nieuwe motorisatie krijgt de Cevennes ook een stijver chassis (+15 procent) en een nieuwe ophanging met MacPherson-stempel. Je kan de nieuwe Cevennes onderscheiden van de voorgaande modellen vanwege de aangepaste kofferlijn en de lagere bumper die de looks van de PGO Hemera overneemt.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden