Kers op de taart: WRX tS Type RA

Subaru WRX STI tS Type RA

Hoewel de Subaru WRX STI in België nooit over de toonbank vloog dat het een lieve lust was - en al zeker niet als vierdeurs sedan -, verkoopt hij in andere landen best wel goed. Subaru gaat een gelimiteerde versie maken die wel eens de laatste evolutie kan zijn van het huidig model.

Gedoopt tot - via aan ram op het toetsenbord - Subaru WRX STI tS Type RA, moet deze snelle Japanner nog strakker de bocht omgaan.

De ophanging wordt herbekeken met aangepaste veren en dempers, het stuur krijgt een snellere draairatio (lees: snellere respons op input) en in het motorcompartiment lepelen ze een tower brace. Brembo plaats verder een setje stevigere remmen achter de velgen.

Subaru WRX STI tS Type RA

Uiterlijk zijn de veranderingen eerder bescheiden. De voorbumper krijgt een lager lipje, tS badges worden rondgestrooid en allerhande onderdelen (grille/ spiegel) krijgen een zwarte accentkleur. De spiegels krijgen trouwens ook geïntegreerde LED-knipperlichtjes. Binnenin krijg je sportievere stoelen en een lederen stuurwiel.

Baas boven baas

Wil je helemaal gek gaan, dan kan je de WRX STI tS Type RA ook nog uitrusten met het NBR (Nürburgring) Challenge pakket. Hiermee krijg je 18 inch BBS velgen, een carbon spoiler en Recaro sportstoelen.

Subaru WRX STI tS Type RA
Subaru WRX STI tS Type RA

Motorisch blijft het bij het oude. Een viercilinder turbo boxermotor met 300 pk en 407 Nm koppel. Al kan je er prat op gaan dat hij er op de rollenbank best wat meer pk's uitspuwt.

Subaru plant zo'n 300 modellen te bouwen van deze versie waarvan er zo'n 200 zijn uitgerust met het NBR Challenge pakket. In Japan zal hij - omgerekend - zo'n 34.000 euro gaan kosten. De kans dat je er hier een zal zien is waarschijnlijk onbestaande.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws