Ondanks de sterke verkopen waardoor Mazda terug een voet aan wal begint te krijgen in Europa overweegt het Japanse merk nog niet direct om een fabriek in Europa te openen.
En voorlopig geven wij hun daar volledig gelijk in. Momenteel loopt het goed met de autoverkopen van Mazda in Europa met de CX-5 en de nieuwe 6 maar de toekomst is nog onduidelijk. Mazda's Europese CEO Jeff Guyton is ook geen voorstander van veel kleine fabrieken die dezelfde wagens produceren tegen over één gigantische fabriek die alles doet.
Mazda verkocht in de eerste helft van 2013 maar liefst 5,4% meer wagens in Europa (74.000 stuks) waardoor ze nu een marktaandeel van 1,2% hebben. Alvorens het Japanse merk een Europese fabriek in overweging zal nemen moet één model minimum 200.000 stuks per jaar over de toonbank zijn gegaan. Mazda's record blijft momenteel steken op 320.000 stuks in Europa over hun hele line-up.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 6 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 21 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden