Mercedes S500 Plug In Hybrid is luxebatterij op wielen

Na de E300 BlueTec Hybrid en de E400 Hybrid komt Mercedes nu ook op het hoogste niveau met een hybridewagen. Weliswaar een pak later dan de concurrentie, maar ze maken er een Plug In-versie van.

Plug In Hybrid wil zoveel zeggen als je kan hem aan het stopcontact leggen om op te laden. Geen gezeur met zachtjes rijden in de straat, je laadt hem thuis gewoon op en kan de dag erna vertrekken met volle accu. Het voordeel van een PHEV (Plug In Hybrid Electric Vehicle) is dat je nog steeds beroep kan doen op de verbrandingsmotor als de accu leeg is, daar waar een volledig elektrische wagen de pechdienst moet bellen.

mercedes-S500-plug-in-hybrid

dubbele magnumfles

Mercedes gooit dus dergelijk systeem in de pas gepresenteerde S-klasse. De elektromotor zorgt voor 109 pk en 340 Nm en ziet onder de kap een 333 pk en 480 Nm sterke V6 3.0 benzinemotor -met turbo - liggen. Beiden samen duwen ze deze mastodont in 5,5 seconden van 0 naar 100 km/u. Volgens de verbruikscyclus heb je slechts 3 l/100 km aan benzine nodig, een Double Magnumfles wijn dus. Daardoor blaast hij slechts 69 g/km aan CO2 de lucht in, de omgeving dankt je. Volledig elektrisch geraak je 30 km ver. Met een druk op de knop schakel je tussen de verschillende rijmodi: Hybrid, E-Mode (volledig elektrisch), E-Save (de accu wordt gespaard, zodat je later volledig elektrisch rijdt) en Charge (batterij laadt tijdens het rijden). Hoeveel Double Magnum-flessen je niet kan opbergen omwille van het accupakket in de koffer, vonden we niet terug.

mercedes-S500-plug-in-hybrid

{{galerij}}

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws