
Voor het nieuwe modeljaar krijgt de Evoque een nieuwe 9-traps versnellingsbak van ZF. Samen met de Active Driveline wordt die 11,4 procent zuiniger en stoot die 9,4 procent minder CO2 uit.
ZF is klaar met de ontwikkeling van hun nieuwe 9-traps automatische versnellingsbak. Binnen onze redactie gekroond tot beste automaten, zegt ZF opnieuw een topper te hebben afgeleverd. Het schakelen zou zo snel gaan dat geen mens het kan waarnemen. De nieuwe versnellingsbak, met twee extra verzetten, is in deze Evoque 11,4 procent zuiniger. De CO2-uitstoot daalt met maximum 9,5 procent. De versnellingsbak is beschikbaar op de twee diesels en benzinemotor.
Naast de nieuwe versnellingsbak werd ook het optionele Active Driveline geïntegreerd. Dat systeem controleert het 4x4-systeem zodat het verbruik ervan optimaal is. Bij normale wegcondities en rijgedrag zal de vierwielaandrijving vanaf 35 km/u uitgeschakeld worden en gaat alles naar de voortrein. Wanneer de condities wijzigen en de vierwielaandrijving opnieuw wenselijk is, wordt die binnen de 300 milliseconden opnieuw ingeschakeld.
Recente reacties
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Geraard Oogle zegt dat het een 13kWh batterij is.
Door John 8 uur geleden
Rijtest: Mercedes C 300 e Plug-In (2020)
“ Mercedes heeft echter niet graag dat je zelf gaat kiezen wanneer je de batterij spaart of net...
Door M. Gul 1 dag geleden
Officieel: Mercedes EQA brengt elektriciteit naar compacte crossovers (2021)
In Duitsland kost de GLA 180 - 36.000 € , de plugin hybride GLA 250 e kost 46.000€. Wie budget...
Door John 1 dag geleden
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Schone auto, maar hoe weet je nu of het een fake hybrid is of niet? Batterijcapaciteit lijkt...
Door jacky 1 dag geleden