De Bentley Continental GT V8 was met zijn 507 pk al geen doetje, deze S-badge doet er met zijn 528 pk nog een stevige schep bovenop.
Op zich werd er weinig of niets gewijzigd. Onder de kap ligt nog steeds dezelfde V8 die technisch geen enkele wijziging onderging, alleen computertechnisch werd er 21 pk bijgeschroefd. Het koppel steeg tot 680 Nm, dat is 20 Nm meer. Meest opvallende is dat Bentley erin geslaagd is om het verbruik en de CO2 uitstoot gelijk te houden. De coupé zou nog steeds 10,5 liter verbruiken en 246 gram CO2 uitstoten, de cabrio 10,9 liter en 254 gram. De 4.0 liter V8 is nog steeds gekoppeld aan de achttraps automaat, ook die bleef dezelfde.
Dankzij het extra vermogen en enkele wijzigingen aan de splitter, sideskirts en diffusor is de Bentley Continentel V8 S 0,3 seconden sneller. Dat wil zeggen dat de coupé in 4,5 seconden de sprint naar 100 km/u afwerkt, de cabrio in 4,7 tellen. De topsnelheid bedraagt respectievelijk 309 en 308 km/u, dat zijn 6 stuks meer dan de standaard GT V8.
Het hele geheel staat 10mm lager op zijn poten. De veren werden 33 tot 45 procent stijver wat het rollen moet voorkomen en voor betere sturing moet zorgen. De 20-inch sloffen zijn nieuw voor deze S-uitvoering.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden