BMW is aan het schudden in de modelbenaming en zet alle coupé- en cabrio-varianten een stapje hoger. Beide varianten van de 3-reeks heten nu 4-reeks en die van de 5-reeks heten 6-reeks. Tijd voor de 1-reeks om te verhuizen naar de 2-reeks.
Met die benamingen maak je het op zich duidelijker, al laat je weinig ruimte over voor écht nieuwe modellen aangezien varianten hun eigen numerieke benaming krijgen. De 1-reeks cabrio en coupé zijn dus met uitsterven bedreigd, en dat zal snel gebeuren, dit jaar nog zelfs.
De laatste 1-reeks cabrio rolde in juni van de band. Diegene die nu nog verkocht worden zijn dus stockwagens, nieuwe worden er niet meer geproduceerd. Hetzelfde geldt voor de coupé, daarvan rolde de laatste in augustus van de band.
Beide modellen zijn dus aan hun laatste maanden bezig wat de komst van de 2-reeks nu wel erg concreet maakt. We kunnen ons niet inbeelden dat BMW een gat wil laten tussen de productie van beide modellen en daarmee klanten in tussentijd in de kou laat staan.
Op 25 oktober zal BMW de nieuwe 2-reeks voorstellen. Maar wanneer de BMW 2-reeks in de showroom zal staan blijft onbekend.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 8 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 11 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 14 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 14 uur geleden