Zoals beloofd toont Magnum ons vandaag hun nieuwste trackspeeltje. De specificaties zijn alleszins om duimen en vingers af te likken.
Eerder deze maand kwam de teaserfever van Magnum al voorbij. Nu krijgen we hun MK5 te zien. In een notendop: Een trackdayspeeltje voor de rijke jongens.
11.000 schreeuwende toeren per minuut
Onder de kap, als je daar al van kan spreken, van de MK5 ligt een viercilinder met 250 pk. Die katapulteert de 545 kilogram wegende racer in 3.2 seconden naar de honderd. De pret eindigt bij 240 km/u.
Al die kracht wordt via een sequentiële zesbak en een LSD via de achterwielen op de baan gezet. Het rubber achteraan van 265/35 zal daarvoor alles uit de gripkast moeten halen.
Straatlegaal en duur
Het speeltje is trouwens ook straatlegaal. Je krijgt zelfs een achteruitrijcamera op de MK5 en het stuur is omhuld door weer-resistente suède. Jaarlijks wil Magnum zo'n twintig van deze wagens bouwen. Kostplaatje? Omgerekend zo'n 101.000 euro. Stukken meer dan je betaalt voor een KTM X-BOW (vanaf 66.45 euro) of een Ariel Atom (vanaf 52.831 euro). Exclusiviteit in een exclusief segment heeft zijn prijs...
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 15 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden