Jaguar F-type Coupé is er vanaf 68.800 euro

Jaguar F-type Coupé is er vanaf 68.800 euro

Gisteren gelekt, vandaag officieel. Jammer voor Jaguar maar wij hebben een groter probleem. Over deze Jaguar F-Type coupé kan je haast geen algemene objectieve tekst schrijven - daar is hij te knap voor.

De cabrio van de Jaguar F-type was al een knapperd, maar deze Coupé brengt het allemaal nog een niveau hoger, iets wat we haast onmogelijk achtten enkele maanden geleden. De F-coupé bouwt verder op de kennis die het merk heeft in het gebruik van aluminium. Voor de techies onder ons, dat zorgt voor een torsiestijfheid van 33.000 Nm/graad. Daarmee is deze Jaguar F-Type coupé meteen de stijfste die de Britse constructeur ooit bouwde.

Zot - Zotter - Zotst

Onder de kap schuilt de 3.0 liter V6 compressiemotor met 340 en 380 pk. De sprint naar honderd doet hij in respectievelijk 4.9 en 5.3 seconden. De topsnelheden liggen op 275 km/u en 260 km/u. De strafste variant is de F-Type R met de gekende 5.0 liter V8 met 550 pk en 680 Nm. Die sprint in 4.2 seconden naar de honderd en knalt maximaal 300 km/u. Die Type R is ook voorzien van het actieve elektronische differentieel van Jaguar van de tweede generatie dat parallel met het nieuwe Torque Vectoring by Braking de wendbaarheid verder verbetert en de prestaties op de limiet echt bruikbaar maakt. Alle motoren zijn gekoppeld aan een "Quickshift" achttraps automaat.

Jaguar F-type Coupé

haalbare droom?

Om het gevaar tijdig tot stilstand te brengen kan je optioneel kiezen voor carbon keramische remmen van 398/380mm voor-/achteraan op de R en S. Wie een trip plant met de F-type coupé, zoals wij dat met de cabrio deden, heeft de beschikking over maximaal 407 liter in de koffer.

Jaguar F-type Coupé

De Jaguar F-type coupé is in België beschikbaar vanaf 68.800 euro waardoor het voor velen een bereikbare droomwagen wordt. Dit of een Alfa Romeo 4C? Wij weten onze keuze wel te maken...

Laatst gepubliceerd

Reacties (12)

Plaats een reactie
Carlos 11:01
afbeelding van Carlos

Foert met die 4C! Dit is toch iets waar je maar niet genoeg van krijgt. De cabrio heeft merendeel van de Autofans een geblokkeerde nek veroorzakt ^^. Met dit zal het niet anders zijn!

Techno Patat 11:12
afbeelding van Techno Patat

Er wordt met geen enkele Alfa gefoert gij g***** :P!

Nee serieus: als je naar de prijs kijkt is het inderdaad wel heeeeel erg lastig kiezen! Ofwel de pk's en luxe ofwel pure rijervaring en lichtgewicht! Mezelf kennende: luxe dus :P! Maar het probleem zal 'em in de opties liggen denkek :(!

Carlos 18:06
afbeelding van Carlos

Daar wachte ik al op ^^
Heb het over 4C he ;-) ik scheer niet alle Alfa's over 1 kam ^^.

Vanavond eens gelijk eentje samenstellen ^^
edit: ik kom op 106.040€ voor een F-type S met her en der wat snufjes op :D

Wim 10:53
afbeelding van Wim

de geluid en de looks, al reden genoeg om voor deze te kiezen :)

Dequal 22:24
afbeelding van Dequal

PORNOOOOOOO. Echt waar, mijn hart is gewoon gesmolten. Vraag Jaguar om de cabrio met coupé-versie eens te testen. Paradijselijke duotest.

Vraag me wel af wat die R-badge nu perse is, als ik het goed voor heb vervangt het de 'V8' term?

Techno Patat 07:29
afbeelding van Techno Patat

De R is vooral een goede reden om er later een RS van te maken :D!

Dequal 22:04
afbeelding van Dequal

Dat is zo, je zou ze zo bijna allebei moeten gaan aanschaffen! Een V6 Coupé voor het ontbijt, de V8 Cabrio voor lunch!

Stealth 22:31
afbeelding van Stealth

Zelden zo iets moois gezien... en gehoord ;-)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws