Na een aantal teasers en spyshots werd in Seoul, Zuid Korea, de nieuwe sedan van Hyundai voorgesteld. Voorlopig is er opnieuw geen sprake van een Europees debuut.
De nieuwe generatie Genesis krijgt de nieuwe designtaal Fluidic Sculpture mee wat zich rechtstreeks vertaalt in een kortere overhang, driedimensionale hexagonale grille vooraan en een semi-gloss chrome afwerking. De bi-functionele HID koplampen, LED pinkers, LED mistlampen en LED achterverlichting zijn een handgreep uit de vele technische vernieuwingen op deze nieuwe Genesis sedan.
De grootste Hyundai is 4990mm lang, 1890mm breed en 1480mm hoog en de wielbasis is 3010mm groot. De overhang vooraan is 845mm, de overhang achteraan is 1135mm. De beschikbare maten voor velgen zijn 17, 18 en 19 inch.
Onder de kap zijn er verschillende mogelijkheden voor verschillende markten. Standaard wordt de Genesis Sedan met achterwielaandrijving aangeboden, optioneel kan je kiezen voor het HTRAC vierwielaandrijving. Onder de kap is er een 3.0 V6 met 257 pk en 303 Nm, een 3.3 liter V6 met 282 pk en 347 Nm, een 3.8 liter V6 met 315 pk en 397 Nm en een 5.0 liter V8 met 425 pk en 519 Nm. Alle motoren zijn er inzake prestaties op vooruit gegaan en allen zijn ze gekoppeld aan een achttraps-versnellingsbak. Met de standaard en basis V6 sprint de Genesis sedan in 8.6 seconden naar 100 km/u met een topsnelheid van 230 km/u, de 3.3 sprint in 7.2 seconden, de 3.8 in 6.5 seconden en de topper met de V8 werkt de sprint in 5.4 seconden af met een topsnelheid van 240 km/u.
Binnenin wordt er gebruik gemaakt van betere en luxueuzere materialen. Het interieur werd ook slimmer ingedeeld, waardoor er in de cabine 3.7 liter extra bagageruimte is tegen over de voorganger (26.9 liter in totaal). De Genesis komt er ook met een pak veiligheidssnufjes zoals Lane Departure Warning System, Lane Keeping Assist System, Rear Cross Traffic Alert en het Advanced Smark Parking Assist System.
Over een komst naar België wordt nagedacht, weet Hyundai te vertellen aan Autofans.be, maar er zijn nog geen concrete plannen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 23 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden