General Motors gaat met de grove borstel door hun gamma. Nadat gisteren het nieuws bekend werd dat Chevrolet uit Europa verdwijnt, vernemen we vandaag dat Holden uit Australië verdwijnt. Dat zou het in dat land 13.200 jobs kosten.
Echt officieel is het nieuws echter nog niet, want de Australische regering zou nog gesprekken voeren over de productie van Holden in hun land. Holden onthoudt zich van verdere commentaar maar een aantal Australische ministers kwamen met het nieuws op de proppen. Naar waar Holden de productie dan zou gaan overzetten, is niet bekend. Het vertrek van Holden uit Australië zou ook het vertrek van de laatste autoconstructeur op het continent betekenen. Eerder maakte Ford al bekend niet meer te produceren in Australië.
Meer dan een vierde van de productie werd tot nu toe geëxporteerd, met als belangrijkste afzetmarkt het Midden-Oosten, en verder nog belangrijke exportlanden als Brazilië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika. Ook in de USA wordt Holden ingevoerd, voor het Verenigd Koninkrijk worden Holdens omgedoopt tot Vauxhalls. Wij kennen Holden vooral van de dikke motorisaties.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 18 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 21 uur geleden