Opel past een truukje toe dat vele merken hen al voordeden op de crossovers van deze wereld; ze gaan een tweewielaangedreven variant van een vierwielaangedreven model bouwen. De Country Tourer-versie van de Insignia is de gelukkige, hij is er voortaan ook met aandrijving op de voorwielen.
Want veel klanten willen zich onderscheiden van de massa maar niet iedereen heeft die vierwielaandrijving nodig. Daarom laat Opel de vierwielaandrijving weg, zodat de Insignia Country Tourer een gunstiger verbruik krijgt. Opel durft te stellen dat de 2.0 CDTI nu slechts 4,5 l/100 km verbruikt. De CO2-uitstoot bedraagt daarbij 119 g/km. De beschermplaten onderaan, zwarte wielkastafwerking en dubbele uitlaat blijven behouden.
prijsvoordeel
Nog een voordeel van de voorwielaangedreven variant is dat Opel een lager bedrag kan vragen voor de auto en hij dus voor de klant nog wat aantrekkelijker wordt. In België vraagt Opel minimaal 34.100 euro voor de voorwielaangedreven Insignia Country Tourer, 3.200 euro minder dan wt ze voor de vierwielaangedreven versie willen. Hij is beschikbaar met de 1.6 ECOTEC SIDI Turbo (170 pk) of met de 2.0 CDTI (163 pk).
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 15 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 18 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 21 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 21 uur geleden