Bugatti topman Wolfgang Schreiber bevestigde in een interview op het salon van Detroit dat er geen productievariant van de Galibier aankomt noch een supervariant van de Veyron.
Een supervariant van de Veyron is sowieso al wat cynisch, want de Veyron SuperSport heeft al 1,200 pk, meer dan voldoende aldus de topman. Schreiber zegt dat de huidige generatie Veyron alles heeft wat ze nodig achten en er nu volop wordt ingezet op de volgende generatie Veyron in 2015.
Die nieuwe Veyron zou opnieuw de benchmark moeten worden binnen zijn segment. En dat hij zelfzeker is over die nieuwe generatie Veyron mag wel duidelijk zijn na dit citaat: "forget about McLaren, Porsche and Ferrari" - "all the next Veyron has to worry about is... the current one."
Dat de Galibier er niet komt is geen verrassing, al zag het er lang naar uit dat het een haalbare kaart ging worden. De officiële verklaring is dat de Galibier niet past binnen de filosofie van Bugatti, dat er gewoon weg geen klanten geïnteresseerd waren voegen we er zelf aan toe.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 16 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 23 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden