
Wie niet wil wachten op een BMW M-model van een reeks wendt zich de laatste tijd best tot Alpina voor een potente versie van dat model. Ook deze keer is Alpina sneller klaar met de 4-Reeks Cabrio, die wordt bij de tuner omgedoopt tot Alpina B4 Bi-Turbo Cabrio.
Alpina kon de 3.0 turbomotor van BMW aanpakken en komt op 400 pk en 600 Nm uit. Daarmee haalt de cabrio lekker 301 km/u, terwijl hij slechts 4,5 seconden nodig heeft om van 0 naar 100 km/u te sprinten. Na 15,6 seconden zit hij aan 200 km/u. Alpina meldt verder trots dat de cabrio op basis van de 4-Reeks rond komt met 8 l/100 km. Tegenover de 435i Cabrio wint de B4 BiTurbo Cabrio dus 100 pk en die winst haalt Alpina uit een grotere intercooler en een aangepaste luchtaanvoer. Ook een krachtiger brandstofpomp draagt bij tot het extra vermogen.
meer remvermogen
Alpina monteert ook een uitlaat in aluminium, die lichter is dan de originele. Om al het geweld op een degelijke manier tot stilstand te brengen, monteert Alpina 370 mm grote remschijven vooraan. Achteraan worden dat exemplaren van 345 mm. Alpina plaatst daarover dikke 20 inch velgen in hun gekende Alpina Classic-design.
Recente reacties
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
mja, Geraard zegt soms 13kWh, soms 9.2kWh. Ik refereerde eigenlijk naar de VW-website waar de...
Door Jacky 1 dag geleden
Over Suzuki en MG, met Bart Hendrickx - RoadTrip Salonspecial
altijd al sympathie gehad voor Suzuki. Maar wat hangt die PSA leeuw daar in die catacomben te doen...
Door suskewiet 1 dag geleden
Rij-impressie + video: Hyundai Tucson (2020)
U bedoelt 2.0 diesel de 18d ;) die zijn wel zuinig idd
Door Davy vd 1 dag geleden
Rijtest: Fiat Panda Hybrid (2020)
Groot gelijk maar Is nu veranderd. Die batterij staat nu rechts onder de passagiers zetel.
Door Joris Vanlishout 1 dag geleden