Rolls-Royce Ghost Series II is helemaal klaar

Rolls Royce Ghost Series II (2014)

Rolls Royce is klaar met haar facelift van de Ghost, de meest populaire Rolls ooit. De wijzigingen zijn schaars. Maar wie goed zoekt, ziet vooral kleine kwalitatieve verschillen waardoor Rolls Royce het verschil met zijn concurrenten nog groter wil maken.

In een nietszeggend persbericht geven ze uiteindelijk dan toch een handvol wijzigingen mee. Het is echter goed zoeken. Never change a winning team, en al zeker niet in de +200.000 euro klasse waar deze Ghost veruit de meest populaire is.

Vier jaar na de introductie heeft de Ghost zijn strepen verdiend. Maar vanaf vandaag mag hij rekenen op nieuw ontworpen koplampen met doorlopende LED-dagverlichting. Vooraan werden ook chroom inzetstukken toegevoegd op de frontale luchtinlaten waardoor de voorremmen beter gekoeld kunnen worden.

Rolls Royce Ghost Series II (2014)

Ook de brandstofklep werd vernieuwd. Zoals we zeiden, het zit echt in de details. Opvallender zijn de nieuwe 21 gesmede of standaard 19 inch velgen.

Binnenin werd het meubilair herdacht waardoor de passagier met nog meer comfort van A naar B kan pendelen. In zijn "Lounge seat" uitvoering zijn de zittingen licht naar elkaar toe gekanteld waardoor ze volgens Rolls Royce beter kunnen communiceren.

Rolls Royce Ghost Series II (2014)

De lampjes in de zonneklep worden omlijst door chroom en de A- en C-stijlen kan je vanaf nu bestellen in natuurlijk nerfleder. Verder kregen ook de klok en wijzerplaten een kleine visuele update.

De Rolls Royce is ook een communicatiemiddel. Met WiFi aan boord ben je in staat te mailen, vergaderen, telefoneren, enzovoort. De verbinding met de satelliet zorgt er ook voor dat de achttraps ZF bak steeds in de juiste versnelling staat rekening houdend met het verkeer voor je.

Rolls Royce Ghost Series II (2014)

Onder de kap blijft de 6.6 liter twin-turbo V12 met 570 pk en 780 Nm voor de power zorgen. De korte versie van de Ghost trekt daarmee in 4,9 seconden naar 100 km/u, de long wheel bases doet er 5.0 seconden over.

Gemiddeld verbruikt de 2.420 kilogram zware Ghost 14,1 liter en stoot hij 329 g/km CO2 uit. Al lijkt dat laatste ons weinig relevant.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws