Rolls Royce is klaar met haar facelift van de Ghost, de meest populaire Rolls ooit. De wijzigingen zijn schaars. Maar wie goed zoekt, ziet vooral kleine kwalitatieve verschillen waardoor Rolls Royce het verschil met zijn concurrenten nog groter wil maken.
In een nietszeggend persbericht geven ze uiteindelijk dan toch een handvol wijzigingen mee. Het is echter goed zoeken. Never change a winning team, en al zeker niet in de +200.000 euro klasse waar deze Ghost veruit de meest populaire is.
Vier jaar na de introductie heeft de Ghost zijn strepen verdiend. Maar vanaf vandaag mag hij rekenen op nieuw ontworpen koplampen met doorlopende LED-dagverlichting. Vooraan werden ook chroom inzetstukken toegevoegd op de frontale luchtinlaten waardoor de voorremmen beter gekoeld kunnen worden.
Ook de brandstofklep werd vernieuwd. Zoals we zeiden, het zit echt in de details. Opvallender zijn de nieuwe 21 gesmede of standaard 19 inch velgen.
Binnenin werd het meubilair herdacht waardoor de passagier met nog meer comfort van A naar B kan pendelen. In zijn "Lounge seat" uitvoering zijn de zittingen licht naar elkaar toe gekanteld waardoor ze volgens Rolls Royce beter kunnen communiceren.
De lampjes in de zonneklep worden omlijst door chroom en de A- en C-stijlen kan je vanaf nu bestellen in natuurlijk nerfleder. Verder kregen ook de klok en wijzerplaten een kleine visuele update.
De Rolls Royce is ook een communicatiemiddel. Met WiFi aan boord ben je in staat te mailen, vergaderen, telefoneren, enzovoort. De verbinding met de satelliet zorgt er ook voor dat de achttraps ZF bak steeds in de juiste versnelling staat rekening houdend met het verkeer voor je.
Onder de kap blijft de 6.6 liter twin-turbo V12 met 570 pk en 780 Nm voor de power zorgen. De korte versie van de Ghost trekt daarmee in 4,9 seconden naar 100 km/u, de long wheel bases doet er 5.0 seconden over.
Gemiddeld verbruikt de 2.420 kilogram zware Ghost 14,1 liter en stoot hij 329 g/km CO2 uit. Al lijkt dat laatste ons weinig relevant.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 16 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden