
Wij moesten het een tijdje terug nog met de 'korte' variant doen, in China krijgen ze nu de verlengde versie van de Mercedes C-Klasse voor de kiezen op het autosalon van Beijing.
Het is niet uitzonderlijk dat een constructeur een middenklasser verlengde voor de Chinese markt. Audi doet het ook al jaren met de A4 en BMW met de 3 Reeks. Al kan je deze verlengde C-Klasse meer dan ooit onder de noemer 'Baby S-Klasse' catalogeren. Maar liefst acht extra centimeters zijn er tussen de wielen gekropen waardoor de totale lengte van de wagen op 4,77 meter ligt. Toegegeven daarmee is hij nog steeds een stuk kleiner dan de mastodont uit Mercedes-stal.
Enkel voor China
De jongens van Stuttgart geloven dat deze verlengde rekel vooral gebruikt zal worden met chauffeur. Daarom krijg je als inzittende vanachter de - pestknop - mogelijkheid om de voorste passagiersstoel weg te klappen voor nog wat extra beenruimte. Heb je meteen al zin om er eentje aan te schaffen? Pech, de wagen gaat enkel gecommercialiseerd worden voor China. En dat is best wel zonde, want voor managers on a budget zou het zeker geen miskoop zijn.
Recente reacties
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
kamp zoweinigmogelijkcontrole maar als het dan toch moet kamp trajectcontrole
Door Jan De Groote 20 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
trajectcontroles, véél rustiger rijden. Bij flitspalen stampen ze op hun rem wat zeker de...
Door markske 21 uur geleden
Het rommelt in Europa: E-Fuels dan toch geldig na 2035 en Euro 7-norm op de schop?
het kleine europa is vooral bezig zijn burgers te wurgen. De rest van de wereld doet rustig verder...
Door suskewiet 1 dag geleden
Rijtest: BMW 220i Coupé (2023)
Voor dat geld is de nieuwe Toyota Gt 86 steeds de betere keuze Meer pk, manueel en meer rijplezier...
Door Yves 1 dag geleden