Jaguar is tegenwoordig top of the bill als het gaat om aluminium onderdelen voor auto's. De Britten willen de kloof echter snel kleiner laten worden door andere constructeurs inkijk te geven in hun productiemethoden.
Dat doen ze niet zonder de nodige zekerheden in te bouwen. Natuurlijk zijn de productieprocessen gepatenteerd en zal een ander merk ze niet zomaar van Jaguar kunnen inpikken. De productie van de aluminium onderdelen brengt echter een hoge kost met zich mee, terwijl Jaguar eerder een kleine speler is in de autowereld. Door andere constructeurs te laten zien wat hen bezighoudt hoopt Jaguar dat die concurrenten overtuigd worden van hun methode en overstappen op dezelfde bouwwijze als Jaguar. Door meer te standaardiseren op productievlak, wordt de productie goedkoper.
alle beetjes helpen
Het gaat niet per se om de productie van volledige structuren, vooral bij het gebruik van kleinere onderdelen kan volgens Jaguar een hoop bespaard worden. Zo gebruiken de constructeurs tegenwoordig nog steeds verschillende soorten popnagels, robots en lijm. Bij Jaguar alleen al zou het om 353 miljoen popnagels per jaar gaan.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 17 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden