Omdat de klanten er zo lief naar vroegen krijgen ze hem. Een raceklare P1 GTR met zo'n 1.000 pk en een kostprijsje van 2,5 miljoen.
Het verhaal gaat als volgt: Enkele klanten van de P1 hadden de vraag of McLaren geen extremere variant zou willen bouwen. McLaren ging op het aanbod in, vroeg aan elke klant of ze het zagen zitten en komen nu met de P1 GTR op de proppen. Inderdaad, de 'GTR'-benaming is terug van weggeweest bij McLaren. Maak al maar plaats naast je poster van de F1 GTR Longtail...
1.000 circuitklare pk's
Verwacht geen straatlegaal model. De P1 GTR gaat, net zoals de FXX van Ferrari, een circuitspeeltje zijn waarmee eigenaars maar een paar keer per jaar mogen rijden. Op dit moment spreken ze van minimaal zes keer op F1-circuits over heel de wereld.
McLaren gaat zo'n 2,5 miljoen vragen voor deze wagen waarmee je eigenlijk niet mag rijden wanneer je wil. Al krijg je meer dan de wagen. Zo krijg je de privégegevens van enkel belangrijke mensen binnen het merk (om te zeuren over de afstelling van de ophanging en de kleur van de bouten aan de deur natuurlijk) en mag je gaan oefenen op de race simulatoren van het merk. Uiterlijk zou de wagen er nog extremer uitzien en zal de spoorbreedte toenemen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden