Renault ging gisteren #Under8 op de Nürburgring met Mégane R.S. 275 Trophy-R [Video]

renault-megane-under8-record

Het is Renault gelukt om terug het ringrecord voor voorwielaangedreven wagens in handen te nemen. Die werd laatst namelijk overgenomen door Seat met de Leon Cupra. De Spanjaard reed een tijd van 7'58"4, de Fransen deden daar nog enkele seconden af.

7'54"36, meer tijd heb je niet nodig om de Mégane R.S. 275 Trophy-R over de groene hel te sturen. Waarmee hij lekker terug zo'n viertal seconden sneller is dan de Leon Cupra. Om die extra seconden er af te schaven werd trouwens beroep gedaan op tien extra pk's, een uitlaatlijn van Akrapovic, een aangepaste ophanging met Öhlins-dempers en specifieke MICHELIN Pilot Sport Cup 2 banden.

Geïnteresseerd in de snelste straatlegale Mégane van het moment? Dan moet je snel zijn. Renault plant maar zo'n 250 stuks te bouwen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (7)

Plaats een reactie
Waxweazel 11:18
afbeelding van Waxweazel

Respect !
25 pk minder en toch een stuk sneller zijn.
En slechts 2 seconden trager dan de nieuwe BMW M4 die toch nog een 155 pk extra heeft, en bijna 200Nm koppel meer.

Alleen jammer dat Renault niet te lang zal kunnen genieten van het record aangezien Honda met hun nieuwe Civic een tijd van 7min50 zal proberen neer te zetten.

Yvesw 11:35
afbeelding van Yvesw

En dan zwijgen we nog over Seat die met een hetere Leon Cupra gaan komen :-) Het is battle of the Hot Hatches op de groene hel blijkbaar :-)

Waxweazel 12:51
afbeelding van Waxweazel

Staat die Leon nu ook al op het nieuwe MQB (?) platform van VAG ?

Deze megane III RS275 staat allezins nog steeds op het 12-jaar oude platform van de Megane II.

Yvesw 15:21
afbeelding van Yvesw

Jups, mooi in tred met de andere VAG-modellen :-)

Wat je vooral niet mag vergeten bij deze Renault is dat de Fransen specifieke banden hebben laten ontwikkelen voor deze R.S. 275. Straatlegaal, dat wel, maar hoe lang zullen ze meegaan? En met een setje plakkende banden haal je al vlug enkele seconden op de Nürn. Anderzijds blijft het inderdaad een straffe prestatie :-)

Glenn 16:42
afbeelding van Glenn

Straffe prestatie inderdaad, maar je mag het toch niet vergelijken met wat die Leon uit zijn mouw heeft geschud. Op die Renault mag je bijna een sticker "track-only" plakken wat mij betreft.

De Renault is gestript (bvb geen achterbank) waarmee blijkbaar een 100-tal kg gewonnen is. Ohlins is super, maar om dagelijks mee te rijden? Als dat even stug is als op een motorfiets, good luck. En die michelins lijken me ook niet aangepast aan het belgisch weertje (als ze al warm genoeg worden op openbare weg); BMW liet je blijkbaar ook al een disclaimer tekenen als je de cups op de CSL wilde zodat ze niet verantwoordelijke waren als je in de gracht belandde :-)

Waxweazel 08:25
afbeelding van Waxweazel

Die Seat was veel minder "legaal".
Het ontbreken van de airco (wat geen optie is voor de straatversie), bepaalde opties die op de straatversie niet te koop zijn, banden die niet straat-legaal zijn .. Het lijstje gaat zo nog door.
Moet je eens op de Engelse autofora opzoeken wat er allemaal wel legaal was aan die Seat ;)

Glenn 15:17
afbeelding van Glenn

In dat geval, Renault wins.
Valsspelers die espanjolen ;-)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws