Gisteren moesten we het nog doen met een filmpje op YouTube, nu hebben we alle informatie van deze Super Trofeo-racer.
De racevariant van de Huracán werd samen ontwikkeld met Dallara Engineering (Italiaanse raceautofabrikant uit Parma die ook de Renault R.S. 01 gaat bouwen). Daardoor krijgt de Italiaan een stevige bodykit met de nodige koeling. De achtervleugel is verstelbaar in maar liefst 10 configuraties.
Meer kracht naar de achterwielen
De 5.2-liter V10 ademt nog steeds zonder hulp maar perst er wel 10 pk extra uit. Daardoor ligt het vermogen nu op 620 pk. Pk's die zonder pardon naar de achterwielen worden gestuurd. Nu ja, eerst maken ze nog kennis met een stevig differentieel natuurlijk. Op de weegschaal werd er ook winst gemaakt. Na een trainingskuur laat de Lamborghini een stevige 151 kilogram achter bij Dallara. Daardoor komt het totaalgewicht op 1.271 kg te liggen.
Volgend jaar kan je de Huracan LP 620-2 Super Trofeo over het circuit zien scheuren tijdens de Blancpain Super Trofeo-serie.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 6 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden