De Ford Mustang komt in 2015 naar Europa, maar dat doet het niet zonder zuiniger te worden, Ford lepelt daarom een 10-traps automaat in haar Mustang.
Vergeleken met de Amerikanen zijn we in West-Europa een bende boomknuffelaars. Waar de Mustang in de VS als zoete broodjes verkoopt met een zesbak, doen ze er in Europa vier verzetten bij, op die manier hopen ze het verbruik naar beneden te brengen. In Europa speelt het verbruik een veel grotere rol in de belastingvorming dan in de VS.
De nieuwe 10-traps automaat is het resultaat van een samenwerking tussen General Motors en Ford. Samen bouwen ze een 9-traps voor de voorwielaangedreven wagens en een 10-traps voor de achterwielaangedreven wagens. Ford geeft de 10-traps aan GM en krijgt daarvoor een 9-traps in de plaats.
Ford zal de Mustang ook met een viercilinder naar Europa brengen.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 11 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden