Aston Martin krijgt eind deze maand een nieuwe baas aan het roer. Andy Palmer verdiende zijn strepen bij Nissan en gaat nu het Britse luxemerk terug op de kaart zetten.
De Britse Palmer vertoefde sinds 1991 bij het Japanse merk (daarvoor zat hij bij Rover) en werkte zich daar op tot gerespecteerd figuur. In 2013 werd hij nog de derde meest invloedrijke Chief Marketing na Phil Schiller van Apple en Younghee Lee van Samsung. In de zakenwereld is het dus geen lichtgewicht. Aston Martin zag er dan ook de uitstekende kandidaat in om het merk terug op gelijke tred te zetten met Bentley, Ferrari en Porsche.
Palmer komt alleszins op een spannend moment voor het merk. De komende jaren plant het namelijk een resem aan nieuwe modellen (bye bye DB9) en probeert het ook de Oosterse markt te veroveren. Eén voorbeeld daarvan is de Lagonda die uitsluitend voor die markt zal gebouwd worden. Of hij meteen een resem aan Nismo-modellen plant voor de Aston Martin, dat is niet geweten...
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 21 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden