Ook Mazda heeft een technologie ontwikkeld die de koplampen kan aanpassen naargelang de tegenliggers of omgeving. Ze noemen het Adaptive Headlights en zullen het bij al hun nieuwe modellen inbouwen. Of dat ook de Mazda2 betreft, durven we niet hopen.
De Adaptive LED Headlights technologie bestaat uit vier groepen LED's die door middel van een detectiecamera worden geactiveerd of gedeactiveerd. Zo kunnen tegenliggers niet verblind worden door de grootlichten, omdat het systeem bepaalde groepen LED's zal uitschakelen. Andere LED's in de zijkant van de koplampen zorgen voor een betere verlichting van de berm, bijvoorbeeld bij het nemen van een bocht.
Mazda toont het ALH-systeem op een IT- en elektronicabeurs in Tokyo en zal het vanaf dan op alle nieuwe modellen beginnen aanbieden.
De afbeeldingen zijn van bestaande modellen, in hun enthousiasme vergaten de mensen van Mazda afbeeldingen bij hun persbericht te voegen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 23 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden