Officieel: Toyota Grand Prius+ facelift krijgt snorharen (2015)

toyota_prius_facelift-2015_02

Toyota trekt de Grand Prius+ een nieuw pakje aan voor het modeljaar 2015. Een facelift zoals dat heet, al verandert er onderhuids ook een hoop. Daarmee wordt de enige full-hybrid met zeven zitplaatsen in Europa weer net iets slimmer.

In 2012 kregen we de Grand Prius+ voorgeschoteld van Toyota, het succesverhaal van de Prius, maar dan met zeven zitplaatsen. Nu heeft Toyota wat dingen aangepakt en is het voor de Japanners ingrijpend genoeg om van een facelift te spreken.

Dat is het ook wel afgaande op de voorsteven. Toyota zelf spreekt van 'een Toyota-logo, dat op een driedimensionale extensie van de motorkap werd geplaatst' en van 'Het contrast tussen de zwarte en verchroomde elementen geeft de auto een scherpe blik. Nu ja, een facelift dus. Net zoals vooraan zwieren ze ook achteraan nieuwe lichtblokken op de ecoridder en krijgt de bumper een geïntegreerde diffuser.

Under Priority, ofzoiets...

Al zitten de echte nieuwigheden onder het 'Under Priority'-design (Jep, Toyota zwiert met gekke termen). Zo werd het interieur wat opgewaardeerd en is de middenconsole bovenaan voorzien van een 4,2-duims TFT-scherm dat je kan bedienen via knopjes op het stuur. Op dat scherm kan je ook piepeloeren naar de werking van het hybridesysteem en krijg je de 'Eco Judge-functie waarbij je een score krijgt van een verstopte Japanse Jury in het dashboard. Hoe groener je rijdt, hoe gelukkiger dat systeem zal zijn.

Verder beschikt de Grand Prius+ over het nieuwe Toyota Touch® 2-multimediasysteem met parkeercamera en MirrorLink-technologie. Een horrorwoord om aan te tonen dat je het beeld vanop je telefoontoestel kan tonen op het schermpje in de auto. Op veiligheidsvlak zet de grootste Prius ook een stap vooruit. Met een 'Pre-Crash Safety'-systeem en vertrekhulp staat hij terug vooraan in de rij.

Sportiever dan ooit

Dankzij aangepaste dempers zou de Prius+ een stuk beter de hoek om moeten gaan. In samenwerking met de aandrijflijn die voldoet aan de Euro6-normen moet de groene rakker weer enkele jaartjes kunnen meedraaien. Begin volgend jaar wordt de facelift in België gelanceerd.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws